PİLATES | body smart by Makbule Safkan
+90 532 264 7361 makbulesafkan@gmail.com

PİLATES

PİLATES

Pilates, vücudun tümünü içeren egzersizlere ilave olarak nefesi de devreye sokarak zihin ve beden bütünlüğünü amaçlamış bir yöntemdir. Pilatesi diğer yapılan egzersizlerden ayıran en önemli özellik kısa sürede ortaya çıkarttığı sonuçtur.

LOVE YOUR BODY MORE THAN BEFORE

Pilates Nedir ?

Pilates, 20. yüzyılın başlarında Joseph Pilates tarafından kasları güçlendirmek, esnekliği arttırmak ve genel olarak vücudun daha sağlıklı olabilmesi amacıyla geliştirilmiş bir egzersiz sistemidir. Omurgayı ve core (karın) bölgesini merkez alarak uygulanan hareketlerden oluşur.  Vücudun tümünü içeren egzersizlere ilave olarak nefesi de devreye sokarak zihin ve beden bütünlüğünü amaçlamış bir yöntemdir.

 Pilatesi diğer yapılan egzersizlerden ayıran en önemli özellik çok kısa sürede ortaya çıkarttığı sonuçtur.

Pilates vücudun temelini güçlendirir ve karın kaslarını hedef alarak tüm kasların uyumlu çalışmasını sağlar. Doğru yapılan Pilates egzersizleri ile düzgün duruş, sağlam bir omurga ve kas yapısına sahip olabilirsiniz.

Tabii dogru eğitmenle…

Pilatesten maksimum fayda sağlamak istiyorsanız bire-bir özel ders alarak eğitmeninizin sadece sizinle ilgilenebileceği yolu seçmelisiniz. Ya da maximum 4-5 kişiyle sınırlı bir derse katılmalısınız.

Egzersizler minder üzerinde ya da özel olarak dizayn edilmiş aletlerle yapılır

Pilates’in diğer egzersizlerden farkı nedir?

Pilates egzersizleriyle günlük hayatta çalıştıramadığınız en küçük kas gruplarını aktive ederek içten dışa kuvvetlenirsiniz. Aynı zamanda kaslarınızın uzamasını da sağlayacağınız için bedeniniz kuvvetlenirken incelmeye de başlar. Fitness salonlarında çalıştığınız ağırlıklarla zaten büyük olan üst kas grupları daha da büyüyeceği için incelmek yerine daha da şişkin bir görüntüye sahip olursunuz.

Neden Pilates Yapmalıyız?

Çünkü;

  • Düzgün bir omurgaya ve duruşa sahip olursunuz.
  • Kilo vermenize gerek kalmadan 2 bedene kadar incelme sağlarsınız.
  • Sıkılaşarak vücudunuz olması gereken en iyi şekli alır.
  • Kalça, karın ve bacak bölgelerindeki şekil bozukluklarından kurtulursunuz.
  • Selülitli bölgelerde gözle görülür bir azalma olur.
  • Vücudunuzun esnekliği ve gücü artar.
  • Stresiniz azalır, rahatlarsınız.

 Pilates Yapmanın Faydaları Nelerdir?

Zihin ve beden bütünlüğü sağlar.

Düzgün bir omurga ile düzgün duruş sağlar.

Vücudunuzun esnekliği ve gücü artar.

Vücudunuzu inceltir, forma sokar ve selülit görünümünün azalmasına yardımcı olur.

Denge ve Koordinasyon sağlar.

Stresinizi azaltır ve rahatlatır.

Kimler Pilates Yapabilir?

Dünyanın en popüler egzersiz sisteminden biri olan pilatesi 7’den 70’e herkes yapabilir.

Günümüzde doktorların rehabilitasyon amaçlı olarak reçetelere yazdığı pilates, fiziksel ve zihinsel anlamda iyi hissetmek isteyen herkes tarafından yapılmaktadır.

Kısa sürede sonuç almak istiyorsanız haftada en az 2-3 kez  pilates yapmalısınız.

Önemli olan fazla ara vermeden, düzenli bir şekilde yapmanızdır.